W przypadku produkcji ubrań butów i akcesoriów zawsze myślimy o naszych zachodnich sąsiadach. Niemiecka precyzja, włoski design i francuska elegancja to dla nas oczywistości i niemal wyznaczniki produktów wysokiej jakości. Jak się okazuje, również na naszym rodzimym rynku posiadamy wiele firm, które osiągnęły międzynarodowy sukces.
Wittchen
Kto by pomyślał, że ta obco brzmiąca marka to tak naprawdę wytwór Polaka. Wittchen to firma, która powstała w 1990 roku w Poznaniu. To ulokowane w centrum wielkopolski przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją wszelkiego rodzaju galanterii skórzanej. Co ciekawe, firma do dziś jest zarządzana przez pierwotnego założyciela – Jędrzeja Wittchena. Samo powstanie firmy również wiąże się z niecodzienną historią. Wszystko zaczęło się od wyjazdu Jędrzeja Wittchena na Saharę w latach osiemdziesiątych. Wówczas student geografii podczas swoich niesamowitych podróży zauważył świetną jakość galanterii skórzanej, która była sprzedawana między innymi w Malezji. Planując swój powrót do kraju, Wittchen zabrał ze sobą zapas produktów i postanowił sprzedać je na polskim rynku, głównie wśród przyjaciół i rodziny. Jak się okazało, był to świetny pomysł, który dziś poskutkował otwarciem ponad 100 salonów w całej Polsce oraz rozpoczęciem międzynarodowego eksportu. Co więcej, w 2015 roku firma zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Gino Rossi
Ta kolejno obco brzmiąca firma znowuż okazuje się polskim wytworem. Jednak w tym przypadku jest to spółka powstała między trzema obcokrajowcami oraz trzema Polakami. Gino Rossi zadebiutowało w 1992 roku w… Słupsku i od tamtej pory zajmuje się produkcją obuwia oraz akcesoriów skórzanych. Niecodzienna nazwa firmy pochodzi od włoskiego udziałowca, który poza ogromnym wsparciem finansowym podarował firmie swoje imię oraz nazwisko. Początkowo przedsiębiorstwo zajmowało się jedynie produkcją i sprzedażą obuwia męskiego, jednak wkrótce znacznie rozszerzyło swoją działalność. Obecnie Gino Rossi zatrudnia około 860 pracowników oraz prowadzi sprzedaż w takich krajach jak Czechy, Niemcy czy Łotwa.
4F
Logo tej firmy możemy zauważyć na plecakach, kurtkach, spodniach i wielu, wielu innych produktach noszonych zarówno przez zwykłych zjadaczy chleba, jak i topowych sportowców. 4F zajmuje się produkcją oraz sprzedażą odzieży i akcesoriów sportowych, które świetnie sprzedają się zarówno w Polsce, jak i za granicą. Od 2008 roku firma współpracuje z Polskim Komitetem Olimpijskim, przygotowując kolekcje na letnie oraz zimowe igrzyska. Obecnie możemy znaleźć około 174 sklepy własne tej firmy oraz 180 współpracujących i to wyłącznie w Polsce. Poza tym produkty tej marki możemy znaleźć w ponad trzydziestu krajach.
CCC
To już kolejna firma obuwnicza w naszym zestawieniu, co jedynie udowadnia, że nie tylko Włosi znają się na świetnych butach. Firma CCC posiada bardzo imponującą sieć dystrybucji, ponieważ buty tej marki możemy znaleźć w aż osiemnastu krajach. Od 2004 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz posiada około 18% całego rynku sprzedaży obuwia w Polsce.