Pandemia, która dotknęła cały świat uderzyła w całą gospodarkę. Zarówno sektor usług, jak i handel oraz gastronomia mają poważne problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Kolejne obostrzenia nie ułatwiają pracy, a przedsiębiorcy coraz dotkliwiej odczuwają brak klientów. Z kolei potencjalni klienci są spragnieni normalności i chętnie oddaliby się relaksowi w ulubionej kawiarni czy wyjechali na zimowy urlop. Jakie branże ucierpiały w wyniku pandemii i kiedy będzie można ponownie wypocząć tak, jak lubimy?

Jakie branże ucierpiały?

Koronawirus prawie dla całego świata był czymś nowym. Nieznany przebieg choroby, różne objawy, widmo powikłań, a także nakładane przez poszczególne państwa ograniczenia zatrzymały wielu konsumentów w domach. Ucierpiała branża turystyczna, hotelarstwo, transport długodystansowy. Znacząco spadły obroty gastronomii i usług, w których bezpośredni kontakt z klientem jest nieunikniony. W kwietniu swoją działalność musiały zawiesić również salony fryzjerskie i kosmetyczne, a także kluby fitness, baseny czy instytucje kultury. Brak zysków wiąże się z zaległościami finansowymi, a w konsekwencji także z utratą zatrudnienia dla wielu osób.

Jak wspierać ulubione marki?

Masz ulubioną markę i chcesz ją wesprzeć? Gastronomia stara się zminimalizować straty wydając posiłki na wynos. Warto więc raz na jakiś czas zamówić jedzenie lub kupić kawę z odbiorem osobistym i zabrać je do domu. Sprawisz sobie przyjemność, a obecność klientów, szczególnie w gastronomii jest budująca i pozwala mieć nadzieję na przetrwanie kolejnych miesięcy. Wiele firm, które oferują różnego rodzaju usługi umożliwiają zakup voucherów, które pozwalają na zrealizowanie usługi w późniejszym terminie. Takie rozwiązanie pozwala przetrwać w najtrudniejszym momencie, a klientom umożliwia skorzystanie z usług w dogodnym terminie.

Branże, które zyskują

Pomimo kryzysu wiele branż zyskuje i prężnie się rozwija. Jedną z nich jest e-commerce. Zamknięte sklepy i ograniczenia w przemieszczaniu się zmusiły wiele osób do kupowania w internecie. Znaczna część konsumentów przekonała się do korzystania ze sklepów online i pozostaje mu wierna. Wiele firm w trakcie trwania zarówno pierwszej, jak i drugiej fali pandemii zanotowało wzrost przychodów z zakupów internetowych.

Sprawdź również:  Bilans księgowy

Sukces odniósł również sektor e-grocery, do którego należą firmy zajmujące się dostawą produktów spożywczych, chemii gospodarczej czy kosmetyków ze sklepu do domu. Takie platformy umożliwiają dokonanie zakupów w sklepie dzięki specjalnej osobie zwanej szoperem lub poprzez obsługę. Dostawca przywiezie zakupy prosto pod Twoje drzwi. Powodzeniem cieszą się również aplikacje, które umożliwiają złożenie zamówienia na wybrane jedzenie. Bez telefonów czy konieczności operowania gotówką. Wystarczy podać odpowiednie dane z karty płatniczej i dokonać zamówienia, a transakcja nastąpi automatycznie. Dzięki takim rozwiązaniom wiele branż, które znalazły się w kryzysie może poprawić swoją sytuację i przetrwać. Warto wspierać lokalne biznesy i ulubione miejsca na tyle, na ile pozwalają nam możliwości, a po zniesieniu obostrzeń będziesz mógł wyjechać na wymarzony urlop lub odwiedzić ulubione miejsce.