Raz na jakiś czas znane sieciówki wypuszczają kolekcje ubrań, które powstały przy współpracy ze znanymi projektantami. W dzień premiery kolejki do sklepów biją rekordy. Świadomi konsumenci zadają sobie pytanie czy aby na pewno są to ubrania, które naprawdę twórca widział? A może lepiej zainwestować w zwykły ciuch z sieciówki, który jest tańszy i wymieni się go raz na jakiś czas na nowy model. Niektórzy wolą jednak zainwestować pieniądze, by kupić oryginalne ubranie od znanego projektanta. Jeszcze inni stawiają na produkty krajowe, w całości wyprodukowane z materiałów dostępnych w kraju. Które są najlepsze i dlaczego kupowanie w sieciówkach jest dużo bardziej ekonomiczne?

Sieciówki a projektanci

Sieciówki i rynek krajowy

LPP zarządza takimi markami jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Są to sklepy, które wybiera najwięcej młodzieży nastolatek i osób młodych. Ceny nie są wygórowane a produkty relatywnie dobrej jakości. Wśród mężczyzn prym wiedzie Bytom, Wólczanka, Vistula i Próchnik. Te z kolei noszą nie tylko Polacy. Najwyższy europejski standard, kolekcje, które powstają przy współpracy gwiazd i wysoki poziom marketingu sprawiają, że wysokie ceny idą w parze z jakością. Coraz częściej stawiamy na nasz rodzimy rynek. Polskie produkty, produkowane w niewielkiej ilości, w całości z materiałów dostępnych na miejscu. Są to porządne ubrania, szyte w małych szwalniach. Ceny nie są małe ale zamiast iść w masową produkcję wolimy być wyjątkowi i postawić na polskie produkty, tym samym wspierając rodzimy rynek.

Projektanci w sieciówkach

Projektanci starają się dopiąć swoje projekty pomimo ograniczeń, jakie nakładają na nie sieciówki. Pomysłów jest dużo, a ilość wykorzystywanych musi się ograniczyć, bo sklepy nie mają tak wielkich magazynów. Produkty te są szyte w określonej ilości i dużo staranniej niż w przypadku masowej produkcji. Często realizowane projekty wymagają zastosowania niestandardowych technik. Wszystko musi wyglądać idealnie, by się sprzedało. Do tego odpowiednia kampania reklamowa, chociaż zazwyczaj już samo nazwisko projektanta robi robotę i gwarantuje sprzedaż.

Tylko projektanci

Pewne grono osób może pozwolić sobie na wybór wśród towarów luksusowych. Ceny i jakość idą w parze. Są to dobra, na które nie stać przeciętnego Polaka. Zwykle tacy konsumenci albo sługo odkładali pieniądze albo po prostu stać ich na tego typu towary. Edycje limitowane, szyte w niewielkiej ilości sprawiają, że kupujący może poczuć się wyjątkowo. W końcu nikt inny takiego nie ma. Czasami jednak cena nie łączy się, ani z jakością ani z wygodą.

Wybór sklepu i produktu należy całkowicie do nas i naszego portfela. Nie trzeba się długo zastanawiać jeżeli na szali kładziemy tanią odzież, której kupimy więcej w cenie, w której w małym butiku kupimy jeden produkt. Fani dóbr luksusowych nie muszą się martwić, że ich ukochanych produktów nie będzie, bo rynek zbytu nie jest aż tak oblegany, a w końcu ktoś tworzy je właśnie dla tego rodzaju konsumentów. Popularne sieciówki wciąż wiodą prym, ze względu na atrakcyjną cenę i szeroką dostępność. Pozytywne jest to, że coraz więcej klientów decyduje się na korzystanie z polskiego rynku odzieżowego, tym samym wspierając rodzime projekty i przedsiębiorców.